Prosty Fitness [Lekcja 19] Dressing na sałatkę

Czas na praktyczne zastosowanie naszej wiedzy. Zwykłe pokrojenie warzyw obok porcji mięsa to nuda. Aromatyczna, świeża sałatka to idealne urozmaicenie naszych posiłków. Ale momencik bez dressingu się nie obejdzie.

Wszystkie zdjęcia posiłków, lekcje i nawyki znajdziesz na stronie Prostego Fitnessu. Jeżeli nie wiesz czym jest Prosty Fitness to zapraszam Cię na stronę gdzie dowiesz się wszystkich szczegółów.

1. Sklepowe dressingi.

Sklepowe, gotowe dressingi bardzo często zawierają duże ilości soli, cukru, albo syropu glukozowo-fruktozowego. Jeżeli decydujesz się na zakup, to postaraj się znaleźć produkt o jak najbardziej naturalnych składnikach.

Prawdopodobnie będzie Ci ciężko takowy znaleźć. Dlatego dzisiaj pokażę Ci jak zrobić świeży, wartościowy dressing w niecałe 5 minut.

Sałatki na diecie


2. Wybieramy olej.

Oliwa z oliwek extra virgin to najlepszy wybór. Wybieraj tą nie filtrowaną. Czyli taką z oznaczeniami jak: „z pierwszego tłoczenia”, czy „tłoczona na zimno”. Oznacza to, że taka oliwa nie została poddana procesowi rafinacji czyli filtracji.

Chwyć butelkę oliwy w dłoń i ustaw ją pod światło. Jeżeli ciecz jest jednolita to znaczy, że została poddana filtracji. Oczyszczanie oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia powoduje utracenie połowy jej cennych związków.

Może nie wiesz, ale oliwa z oliwek wykazuje bardzo silne działanie przeciwzapalne, dorównując znajomemu ibuprofenowi. Jeżeli jesteś kobietą to wiedz, że oliwa z oliwek chroni przed rakiem piersi a także potrafi sprzyjać utracie masy ciała u płci pięknej.

Ocet winny, ocet jabłkowy, ocet balsamiczny i sok z cytryny, to także świetne źródła antyoksydantów nadające się do sałatek.

W badaniu opublikowany w czasopiśmie „Diabetes Care” wykazano, że ocet winny ma korzystny wpływ na wrażliwość insulinową u osób cierpiących na insulinooporność. Dodatkowo kwas octowy spowalnia pasaż jelitowy, dzięki czemu przedłuża poczucie sytości i ułatwia chudnięcie. Bingo! Najlepiej połączyć ze sobą oliwę i ocet dodając je do sałatek.

3. Przechowywanie.

Pierwszy krok:
Kupuj tylko tyle oliwy ile potrzebujesz. Zwykle jedna butelka starcza na około 1–2 miesięcy. Można kupić większą butelkę co na pewno będzie tańszym rozwiązaniem, ale prędzej zjełczeje zanim jej użyjesz.

Drugi krok:
Przechowuj ją w szczelnie zamkniętej butelce, w ciemnym i chłodnym pomieszczeniu. To pozwoli ustrzec się przed trzema zabójcami antyoksydantów:
– tlen
– światło
– ciepło
Przypomina to trochę przechowywanie wina. Nie bez powodu. Traktuj ją jak najlepsze wino w Twoim domu a na pewno Ci się za to odwdzięczy.

4. Grecki dressing.

Najprostszy i najbardziej odżywczy sałatkowy dressing. Dressing ten świetnie zamaskuje nieprzyjemną gorycz niektórych zielonych warzyw.

Czas przygotowania: 5–10 minut

Składniki:

  • 60 ml dowolnego octu (wybierz ten, który Ci smakuje)
  • 2 łyżki świeżego soku z cytryny
  • 1 łyżka miodu
  • 1 ząbek czosnku (przepuszczony przez wyciskarkę do czosnku)
  • ¾ łyżeczki soli, po prostu szczypta soli
  • trochę zmielonego czarnego pieprzu
  • 240 ml oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia

Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki z wyjątkiem oliwy używając blendera. Teraz powoli ciągle miksując na średnich obrotach, zacznij dodawać oliwę.

Taki dressing możesz przechowywać w lodówce maksymalnie do dwóch tygodni. Przed nałożeniem go na sałatkę wyciągnij go na chwilę z lodówki, aby nabrał temperatury pokojowej.

Pokryj sałatkę naszym dressingiem tak, aby lekko spływał po warzywach. Najgorsze co to zrobić z dressingu zupę warzywną.

Co w kolejnej lekcji?
Pora przygotować pyszną sałatkę. Dam Ci kilka przepisów, sam wybierzesz, który najbardziej Ci odpowiada.

Dzisiejsze podsumowanie:

1. Przez najbliższe 2 tygodnie pracujemy nad zwiększeniem porcji warzyw na Twoim talerzu.
2. Wybieraj zawsze oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia.
3. Ocet winny, jabłkowy i balsamiczny a także sok z cytryny to świetne dodatki do oliwy.
4. Przechowuj oliwę w ciemnym i chłodnym miejscu, w szczelnie zamkniętej butelce.

Do jutra,
Twój osobisty trener Tomek

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Mikstura oczyszczająca jelita Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jednodniowy detoks wiosenny Anny Lewandowskiej Napój ODTRUWAJĄCY ORGANIZM z czerwoną herbatą 5 powodów, dla których nie warto rezygnować z węglowodanów na diecie odchudzającej Fit desery - proteinowe smoothie Prosty Fitness [Lekcja 18] Najzdrowsza metoda gotowania Prosty Fitness [Lekcja 12] Niech żyją warzywa! Prosty Fitness [Lekcja 17] Surowe czy gotowane? Domowy peeling do ciała z kawy 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Zrzuciła z siebie 65-kilowego człowieka. Metamorfoza Fatimy Orlińskiej Koktajl na płaski brzuch Schudła 32 kilogramy w ciągu 8 miesięcy. Metamorfoza Kariny Rudzińskiej 8 jesiennych produktów spożywczych, dzięki którym schudniesz Prosty Fitness [Lekcja 16] Krojenie warzyw Co jeść na kolację, by schudnąć? 5 herbat, które wspomogą Twoje odchudzanie Jak powinna wyglądać zdrowa i skuteczna dieta? Produkty, po których błyskawicznie rośnie brzuch Na czym polega detoks jaglany? Prosty Fitness [Lekcja 15] Mrożonki Często się przejadasz? Poznaj sprawdzone sposoby na kontrolowanie porcji Zrzucił 35 kilogramów w ciągu 3 lat. “Nie chciałem, żeby organizm się zbuntował i wystąpił efekt jo-jo”

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Mikstura oczyszczająca jelita Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Choroby, które mogą utrudniać odchudzanie. Znasz je? Jak spalić tłuszcz z brzucha – odżywianie, ćwiczenia, wskazówki